Общи условия за куриерски услуги в България
С тези Общи условия на договора с потребителите на куриерски услуги, включени в обхвата на неуниверсалната пощенска услуга, предоставяни от Българска транспортна организация ООД (вписана в ТРРЮЛНЦ към АВ с ЕИК 205793297, наричана накратко „БТО“ или „Куриер“), и наричани за краткост „Общи условия” (ОУ), се определят правата, задълженията и отговорностите на страните по договора при извършването и ползването им.
Приети с решене №
Параграф 1: Общи Условия
3.1. Във всеки офис на Българска транспортна организация ООД, където Общите условия са поставени на видно и достъпно място.
3.2. На електронната страница на Българска транспортна организация ООД –
5.1. Приемането на пратката от служител на Българска транспортна организация ООД от адрес на клиента или в офис на БТО;
5.2. Подготвяне на пратки:
– разпечатва се и се залепва стикер/товарителница/ върху всеки (в случай, че пакетите са повече от един)пакет от пратката. Условията за приемане и предаване на пратки, следва да са съобразени изцяло с настоящите общи условия.
6.1. С доставката на пратката на Получателя и изпълнение на допълнителните услуги към нея (ако има такива), удостоверено с подписите на Получателя или упълномощено от него лице и Куриера;
6.2. С връщането към подателите на недоставени пратки;
6.3. С връщане към подателите на недоставените пратки в следните случаи:
– не са потърсени в срока от служебното известие (10 работни дни от изпращане на служебното известие)
– отказ да бъде заплатен наложения платеж
– отказ пратката да бъде получена
– не бъдат открити на посочения адрес след три посещения
– посоченият адрес не съществува или се намира извън пътнотранспортната мрежа на Република България
– получателят е починал
6.4. Във всички случаи посочени в 6.3. подателят е длъжен да заплати извършените услуги от БТО/ Ако той откаже да ги получи в 7-дневен срок от уведомяването му , или да заплати стойността на услугите, пратките стават собственост на БТО. БТО има правото, в качеството си на собственик, да ги продаде на търг или унищожи.
В случай че потребителите желаят, могат да получат копие от документа на посочен от тях имейл адрес или на хартиен носител.
Параграф 2: Обхват и характеристика на предоставяните услуги
Параграф 3: Условия за достъп
Параграф 4: Изисквания за качество на обслужването
– минимални размери на пратките – 90мм х 140мм
– максимални размери на пратките – 2100мм х 1000мм х 1000мм
– минимално тегло на пратките няма, за такова се приема минималното тегло за таксуване от ценовата листа
– максимално тегло на пратките – 1000кг
Параграф 5: Цени и начин на плащане
2.1. Поставяне на видно и достъпно място във всеки офис на Българска транспортна организация ООД;
2.2. Публикация на електронната страница на Българска транспортна организация ООД в интернет, с адрес
Параграф 6: Условия за приемане и доставяне на куриерски пратки
Условия за приемане:
1.Пратките се приемат/предават, съгласно условията на договора от адрес на Подателя/Получателя или в офис на Българска транспортна организация ООД, в рамките на определено от Българска транспортна организация ООД работно време.
– за подател: три имена, ЕГН, телефонен номер и имейл, за пратки с допълнителна услуга наложен платеж; две имена и телефонен номер за пратки без допълнителна услуга наложен платеж;
– за получател: две имена, телефон и точен адрес.
– верността на обявените данни, включително на обявеното съдържание на пратката;
– пълна отговорност, ако са непълни или неверни данните;
– предоставя лични данни и дава съгласието си за обработването им, необходимо за изпълнение на сключения договор за куриерска услуга, по който е страна;
– че е съгласувал с получател 1 всички допълнителни услуги, съпътстващи основната куриерска услуга, посочени при подготовка на пратка;
– съгласие за манипулиране с пратката му от БТО (БТО има право да:доопакова и/или преопакова пратки, с цел запазване на съдържанието им, за сметка на платеца на услугата;да извършва контролни замервания на пратки ,за установяване на коректното тарифно тегло на пратките и при установяване на различия от предварително обявеното тегло да преизчисли стойността на куриерската услуга, съобразно установеното тегло.);
– и приема, че познава тези ОУ и те са част от договора за куриерска услуга.
Условия за доставяне:
Срокове на доставка:
Параграф 7: Забранени предмети и вещества
Параграф 8: Права и задължения
1.1. Да предоставя своите услуги при условия на равнопоставеност на потребителите
1.2. Да постави на видно място общите условия, ценовата листа за услугите, изискванията относно размери, тегло и начин на опаковане, забранените предмети и вещества
1.3. Да изпълни заявената от потребителя услуга с параметри на качеството, определени в тези Общи условия.
1.4. Да изпълнява допълнителни разпореждания на Подателя, преди пратката да е доставена, ако те са изпълними не нарушават организацията на работа и не уронват престижа на Куриера.
1.5. Да спазва изискванията за защита на личните данни при извършването на предоставяните услуги.
2.1. Организира и изпълни по свое усмотрение приемането, обработката, транспортирането и доставката на пратките, използвайки маршрути, транспортни средства или подизпълнители, които намери за оптимално и целесъобразно.
2.2. Доопакова и/или преопакова пратки, с цел запазване на съдържанието им, за сметка на платеца на услугата;да извършва контролни замервания на пратки, за установяване на коректното тарифно тегло на пратките ,и при установяване на различия от предварително обявеното тегло да преизчисли стойността на куриерската услуга, съобразно установеното тегло.
2.3. Да извърши проверка или да уведоми съответните власти при съмнение относно обявеното съдържание на пратката.
3.1. Се съобразяват с изискванията за форма, тегло, размери и начин на адресиране.
3.2. Подават пратките с опаковка и затваряне, съобразени с обема, теглото и съдържанието им, така че да осигуряват тяхното запазване от повреди, като всички следствия от неизпълнение на това са за тяхна сметка, риск и отговорност
3.3. Не поставят забранени предмети и вещества в куриерските пратки.
3.4. Съгласуват с получател всички допълнителни услуги, съпътстващи основната куриерска услуга, които посочват при подготовка на пратка.
3.5. Подателите носят отговорност за всички вреди, причинени от съдържанието на техните пратки на имуществото/служителите на БТО или на други пратки/лица. Отговорността е на подателя и е в размер на понесените от куриера загуби или изплатените обезщетения.
4.1. Получават информация по достъпен начин относно ОУ, ценовата листа за куриерски услуги, изисквания относно формата, минималните и максималните размери, теглото и начина на опаковане и адресиране на куриерските пратки, работното време на обекта.
4.2. Правят рекламации в случаи на повредени, липсващи, унищожени или ограбени пратки, при неспазване сроковете на доставка и да получат съответно обезщетение.
4.2.1. За всички доказани рекламации следва да бъдат изплатени обезщетения в размера на настъпилите липси и повреди.
4.3. Се разпореждат с пратките до момента на връчването им на Получателя, в качеството си на техни законни притежатели и разпоредители, като се задължават да поемат всички разноски на Куриера по изпълнението на разпорежданията.
Параграф 9: Рекламации и обезщетения
1.2. Всички случаи, в които потребителите считат, че са нарушени правата им съгласно тези ОУ.
1.3. В случаите на липсваща пратка, част от пратка или повредена пратка БТО съставя констативен протокол, който прилага като част от процедурата по рекламационното производство.
1.4. Рекламации и обезщетения с конкретни размери и срок за изплащане на обезщетения са счетени за основателни рекламации за забавени, изгубени, изцяло или частично повредени или ограбени пратки и колети както и върнати пратки и колети, когато липсват мотиви за недоставянето им и невръщане на сумата от наложения платеж на подателя.
2.1. Подателят или получателят на пратката
2.2. Срокът за предявяване на рекламацията е шест месеца, считано от датата на приемане на пратката.
2.3. БТО проучва всяка рекламация в срок от един месец за вътрешни пратки и три месеца за международни пратки, като има задължението писмено да уведоми рекламанта за резултата.
2.4. Ако рекламацията е отхвърлена изцяло или частично, или е оставена без отговор в срока по Параграф 9 точка 2.3., рекламантът може да отправи писмено искане пред Комисия за Регулиране на Съобщенията (КРС) за становище по спора.
2.5. Ако рекламацията е отхвърлена изцяло или частично, или е оставена без отговор в срока по Параграф 9 точка 2.3.,рекламантът може да предяви иск пред съда, без да е необходимо да спазва преди това Параграф 9 точка 2.4. Искът пред съда за решаване на спора, може да се предяви и след прилагането на разпоредбата от Параграф 9 точка 2.4.
2.6. В случай при приемане на пратката от получателя с приемно-предавателен протокол, с който се заявява чрез подпис на получателя, че пратката е получена без забележки, то получателят губи своето бъдещо право на рекламация.
3.Канали за регистриране на рекламации
3.1. Офис на БТО.
3.2. Телефонно обаждане на обявения на уеб сайта на БТО телефон за рекламации.
4. БТО не носи отговорност:
4.1. Куриерът не носи отговорност за повреждане или унищожаване на пратки настъпило в резултат на непреодолима сила.
4.2. Когато пратките не е възможно да бъдат издирени, поради унищожаване на служебните документи за тях от непреодолима сила.
4.3. За пратки съдържащи забранени предмети или вещества
4.4. Ако подателят на пратката е посочил непълен/неточен адрес или телефон за връзка с получателя, куриерът не е обвързан с предварително обявения срок на доставка на пратката
4.5. Поради непълен или погрешен адрес, което обстоятелство не е било известно на пощенския оператор, куриерска пратка е доставена на друго лице.
4.6.При всяко забавяне или невъзможност за изпълнение на задълженията си, ако това изпълнение е възпрепятствано или забавено от причини породени от непреодолими природни явления, стачки, бунтове, война, които се установяват от съответните компетентни органи.
4.7. Когато повреждането или унищожаването на куриерските пратки е настъпило по вина на подателя или произтича от естеството на съдържанието на пощенските пратки
4.8. За куриерските пратки, съдържащи забранени предмети или вещества, които по тази причина са били конфискувани или унищожени от компетентните органи по установения ред.
4.9. Когато подателите или получателите на пратки не са предявили писмена рекламация в срока по Параграф 9 точка 2.2.
5. Обезщетения
5.1. БТО дължи обезщетение на получателя и/или изпращача в случай на: загубени, ограбени или повредени изцяло или частично пратки, върнати пратки, когато липсват мотиви за недоставянето им.
5.2. Обезщетения при пратки с обявена стойност:
5.3. Обезщетения са дължими от куриера по рекламационни искания са съответстващи по размер на обявената стойност на пратката.
5.4. За Обявена стойност на пратката се приема стойността, посочена на товарителницата, подписана от куриера и подателя на пратката. При остойностяването се прилага принципа – Стойността на стоката е стойността, с която би могла да се възстанови. При различия във възможните стойности за възстановяване се приема най-ниската.
5.5. Обезщетението по рекламации, касаещи липса или повреда на част от съдържанието на куриерска пратка с обявена стойност, се определя от куриера и е в размер на действителната стойност на нанесената щета, но не повече от обявената стойност.
5.6. При настъпване на рекламационно събитие по пратки с обявена стойност, за които се установи, че заявените от подателя данни, записани в товарителницата на куриера са неверни, БТО си запазва правото да не изплаща пълния размер на обявената стойност на пратката.
5.7. Обезщетения при пратки без обявена стойност:
5.8. Обезщетението по рекламации, касаещи забавено изпълнение на куриерската услуга, липса или повреда на част от съдържанието на куриерска пратка без обявена стойност, се определя от куриера и е в размер на действителната стойност на нанесената щета, но не повече от два пъти стойността на куриерската услуга.
5.9. Обезщетението по рекламации за загубена, повредена, ограбена или унищожена на куриерска пратка без обявена стойност се определя от куриера и е в размер до два пъти стойността на куриерската услуга.
6. Срокът на изплащане на обезщетения от страна на куриера е в рамките на един месец от датата на подписаното двустранно споразумение между куриера и клиента за размера на приетия от куриера рекламационен иск. Споразумението се изпраща до клиента от куриера, ведно с уведомителното писмо за приключване на рекламацията.
7. При изплатено обезщетение от куриера, равно на стойността на съдържанието на пратката, по рекламация на клиента, то става собственост на куриера. клиентът се задължава да го предаде на куриера преди изплащане на обезщетението, описано в двустранното споразумение.
8.Наложен платеж:
8.1. Сроковете за изплащане на “Наложен платеж” са еднакви с тези на куриерска доставка и започват да текат от първия работен ден, следващ предаване на пратката на получател и събирането на сумата от наложения платеж.
8.2. Условията за изплащане на обезщетения във връзка с неизпълнение на наложени платежи са еднакви с тези при пратки с обявена стойност;
Параграф 10: Решаване на спорове
Споровете между клиентите и БТО се решават на база добро партньорско сътрудничество, чрез преговори и допълнителни споразумения. Ако съгласие не бъде постигнато, всяка от страните може да поиска съдействие от Комисия за регулиране на съобщенията, други компетентни органи или да отнесе спора за решаване пред компетентния български съд.
Българска транспортна организация ООД с ЕИК: 205793297 има регистрация за извършване на неуниверсални пощенски услуги с удостоверение №0236/15.07.2020г.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |